Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2024-07-17 |
Dabartinės miesto valdžios, nutraukusios pernai vasarį pradėtą Baltijos ir Taikos prospekto sankryžos projektavimą, bandymai surasti kabliukų ar kriminalą baigėsi fiasko. Antradienį buvo pagarsinta, kad įkandin auditorių jokių pretenzijų buvusiai miesto valdžiai neturi ir prokurorai.
O judesio Lypkių kryptimi, kur vietoje šio projekto pinigus tikėjosi nukreipti esama Klaipėdos valdžia, nematyti.
Kadenciją baigianti buvusi Klaipėdos valdžia pernai buvo nusprendusi, jog su Vyriausybės pagalba reikėtų rekonstruoti ir dabar žiedine esančią sankryžą, kad rytinėje miesto dalyje, virš Šilutės plento, atsiradus naujajam viadukui būtų užtikrintas sklandus judėjimas iki Minijos gatvės ir Centrinio Klaipėdos terminalo. Toks projektas regėtas kaip itin svarbus ir po karo Ukrainoje pradžios imtam akcentuoti kariniam mobilumui gerinti, nes būtent į šį terminalą nuolat atplukdoma NATO sąjungininkų karinė technika, kuri vėliau juda į kitas šalies dalis.
Siekiant šių tikslų Klaipėdos savivaldybės administracija 2023 m. vasarį dėl tokio projekto sudarė 847 419,87 Eur vertės sutartį su UAB „TEC Infrastructure”. Pastaroji ties tokiu projektu darbavosi ir anksčiau, kai visų Baltijos prospektų sankryžų rekonstrukcija rūpinosi Uosto direkcija, bet jos projektai taip ir nefinišavo – statybų leidimai nebuvo gauti.
Prie miesto valdžios stojus Arvydui Vaitkui ir jo suformuotai koalicijai jau po kelių mėnesių – pernai rugpjūtį buvo nuspręsta nutraukti tokią sutartį.
„Baigiama Šilutės plento ir Baltijos prospekto rekonstrukcija, plius, planuojame pagerinti susisiekimą per Lypkių gatvę į Statybininkų prospektą, – taip tada tokį sprendimą aiškino vicemeras Algirdas Kamarauskas. – Kai po rekonstrukcijos pilnai paleisime eismą per Baltijos pr.- Šilutės pl., pasižiūrėsime, kokia situacija yra šioje sankryžoje: gal tokių didelių darbų čia ir nereikės daryti.”
„Dabartinei Klaipėdos valdžiai didesnis prioritetas yra kiti projektai. Pirmiausia – įrengti estakadą per geležinkelį Statybininkų pr. jungtyje su Lypkių gatve“, – pernai rugpjūtį straipsnyje „Klaipėda projektų nestabdo, taiso padarytas klaidas“ rašė „Vakarų ekspreso“ žurnalistas Edgaras Valeckas.
Tokia prioritetų kaita Klaipėdos mokesčių mokėtojams kainavo beveik 180 tūkst. eurų. Už jau atliktus darbus projektuotojams sumokėta 135 930,14 Eur ir dar 42 tūkst. eurų atseikėta kaip netesybos.
Matyt, bandydama surasti ir kitokių pasiteisinimų dėl tokio savo sprendimo dabartinė miesto valdžia šiek tiek vėliau buvo nurodžiusi atlikti šios sutarties sudarymo aplinkybių auditą. Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos vedėjos pavedimu pernai rugsėjo 5 d. buvo pradėtas vidaus auditas, kurio tikslas – „įvertinti techninio projekto įsigijimą ir sutarties vykdymą, vidaus kontrolę”.
Šių metų pradžioje paskelbus šio vertinimo išvadas, paaiškėjo, kad savivaldybės vidaus kontrolė atliekant planavimo, pirkimo inicijavimo, pasirengimo jam, pirkimo dokumentų rengimo, pirkimo ir sutarties vykdymo procedūras, yra patenkinama.
Auditoriai nustatė, kad projekto koregavimo pirkimas neskelbiamų derybų būdu iš vienintelio tiekėjo – UAB „TEC Infrastructure”, kuris, kaip paaiškėjo, įtrauktas į nepatikimų tiekėjų sąrašą, buvo galimas, nes Viešųjų pirkimų įstatymas numato teisę tokiam tiekėjui „apsivalyti”.
Tada paaiškėjo ir tai, kad savivaldybė ieškojo būdų ir kaip sutartį su šia bendrove pripažinti negaliojančia, tokiu atveju nemokant jai kompensacijų. Tačiau kontrolieriai savo išvadose konstatavo: „Sutartis su „TEC Infrastructure”, imperatyvių teisės normų pažeidimų atveju, negalėtų būti pripažinta negaliojančia, nes Viešųjų pirkimų skyrius įvykdė Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytą prievolę neskelbiamų derybų vykdymui – paskelbė savanoriško ex ante skaidrumo pranešimą bei išpildė kitas sąlygas.”
Dabar jau aiškėja, kad ir tai nenuramino valdančiųjų. Sausio pabaigoje Savivaldybės administracija kreipėsi į Klaipėdos apygardos prokuratūrą prašydama pradėti ikiteisminį tyrimą dėl esą iššvaistyto labai didelės vertės svetimo turto.
Antradienį vykusio miesto Tarybos Kontrolės komiteto posėdžio metu jo pirmininkas Ugnius Radvila pagarsino, kad buvo gautas Klaipėdos apygardos prokuratūros atsakymas, jog ikiteisminį tyrimą atsisakyta pradėti, nes nepadaryta veika, turinti tokio nusikaltimo požymių.
Tačiau meras A. Vaitkus, matyt, ir toliau laikosi kitokios nuomonės.
„Išgirskim visi. Samdomas rangovas net nerengiant konkurso. Projekto korektūra daroma projekto, kurio nėra. Projekto kaina – 850 tūkstančių. Mano praktikoje aš tokių kainų nebuvau girdėjęs”, – balandį vykusio Tarybos posėdžio metu atsakydamas į klausimą šia tema teigė jis.
Kartu valdantieji pripažįsta, kad jų nusimatytasis prioritetas nejuda iš vietos.
„Vienas prioritetinių naujų projektų, kuriam siekiama valstybės finansavimo, – Lypkių g. tiesimas nuo Lypkių g. ir Kretainio g. sankryžos iki Šilutės pl. ir Statybininkų pr. sankryžos, vis dėlto valstybės lėšos kol kas nebuvo skirtos, tačiau po derybų su Susisiekimo ministerija šiais metais jau turėtų startuoti pietinio aplinkkelio projektavimo darbai“, – rašoma savivaldybės pranešime apie Tarybos patvirtiną jos 2023 metų ataskaitų rinkinį.
Kai bus „gautas naujos Vyriausybės požiūris”, bus grįžtama tiek prie Lypkių gatvės, tiek pietinio aplinkkelio projektų, minėtojo Tarybos posėdžio metu tvirtino ir pats meras.
Valdantieji dar nepadarė NIEKO. Ar kas nors pasakys Vaitkui, kad baigtų kalbėti apie praeitį. Jo „patirtis” yra naftalininė praeitis.
Žiūrėkite čia ir dabar, mere.
turtas iššvaistytas, dar nereiškia , kad bus tyrimas.Mat, priklauso nuo to, kas iššvaistė
Manau,chebra,ant Klaipedos, puikiai,”nesant nusikaltimo „pozymio””,sugeba plauti(per …apsiforminti-isisavinti) kruvas euru ,… „ketinimus” !?Ir ko tik,ant Klaipedos,”nestudijavo-neketino-nesvarste-nederino-netyre-neprojektavo-nenutrauke-neatgaivino-nenaikino-netobulino-neperziurejo!? Suprantama uz milijonus,milijonai uz nieka …,kaip „prokurorai „”sake”,- be pozymio” !?
Dvarponis eilinį kartą apsi….
O, nevykėlis.
Raganu medziokle nenusiseke.