Pradėtas statyti pirmasis Lietuvoje vandeniliu ir elektra varomas laivas (3)

Fotoreportažai, Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2024-06-21

Lietuvos laivybos istorijoje penktadienį įrašytas naujas puslapis. Vakarų Baltijos laivų statykloje oficialiai duotas startas pirmojo šalies istorijoje vandeniliu ir elektra varomo laivo statybai. Jo užsakovė – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Laivas bus skirtas atliekoms tvarkyti.

„Džiaugiuosi, kad šis modernus, aukščiausius aplinkosaugos reikalavimus atitinkantis laivas statomas būtent Klaipėdoje, tai nepaprastai aktualu ir reikšminga ne tik Lietuvos, bet ir globaliu mastu. Lietuvoje turime visas sąlygas įgyvendinti pažangiausius jūrinio transporto ir infrastruktūros vystymo projektus, tad tikiuosi, kad tai taps stipriu impulsu mūsų laivybos pramonei ir tokių laivų šalies uostamiestyje bus gaminama tiktai daugiau. Tai kartu ir puikus pavyzdys, kaip mūsų įmonės gali skatinti inovacijas ir rodyti pavyzdį visai rinkai“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pagal galiojančias taisykles, atplaukę ir prieš išplaukdami iš Klaipėdos uosto, laivai privalo atiduoti juose susidariusias atliekas. Pastarųjų surinkimo paslaugą užtikrinti patikėta Uosto direkcijai. Siekdama dar labiau pagerinti atliekų surinkimo iš laivų paslaugos kokybę, bendrovė nusprendė pasitelkti modernią ir aplinkai draugišką techniką.

„Didžiuojamės, kad naujas, modernus ir aplinkai draugiškas tanklaivis statomas ne bet kur užsienyje, bet Lietuvoje, Klaipėdos uoste“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Penktadienį įvykusi simbolinė kilio padėjimo ceremonija yra neatsiejama laivo statybos proceso dalis. Jis tradiciškai įprasmintas specialios lentelės, kuri papuošta trimis monetomis, pritvirtinimu tarp jau pagaminto pirmo laivo bloko konstrukcijų. Ant lentelės įamžinti laivo užsakovės – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, statytojų – Estijos kapitalo kompanijos „Baltic Workboats“ ir Vakarų Baltijos laivų statyklos pavadinimai. Ceremonija užbaigta protokolo, pažyminčio, kad kilis padėtas laikantis visų reikalavimų, pasirašymu. Šį dokumentą savo parašais patvirtino statytojų ir laivo klasifikacinės bendrovės, kuri seka visą statybos procesą, atstovai.

„Šio istorinės svarbos projekto, generuojančio aukštą pridėtinę vertę, įgyvendinimas mums – dviguba sėkmė. Pirmiausia pažangų laivą statome savo šaliai, Lietuvai, o tai yra ir garbė, ir didelis įsipareigojimas, ir atsakomybė. Taip pat projektą įgyvendiname kartu su partneriais iš Estijos, ir šis bendradarbiavimas dar kartą atskleidžia šalių stiprų ryšį verslo srityje. Neabejoju, kad suvieniję savo kompetencijas pasieksime patį geriausią rezultatą, daug metų nešiantį naudą Lietuvai“, – akcentuoja Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės, kuriai priklauso Vakarų Baltijos laivų statykla, generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Klaipėdos uoste esančioje Vakarų Baltijos laivų statykloje bus statomas laivo korpusas su antstatu ir vairine, atliekami krovininių sistemų montavimo ir kiti darbai. Estijos kompanija „Baltic Workboats“ yra atsakinga už pagrindinių ir pagalbinių mechanizmų montavimą, visų laivo sistemų suderinimą ir išbandymą. Estijoje taip pat bus diegiama vandenilio kuro celių sistema.

„Šis projektas – reikšmingas įvykis „Baltic Workboats“ kompanijai. Itin džiaugiamės šį modernų laivą statydami Baltijos jūros regiono kaimynams, esantiems Klaipėdoje. Tai pirmasis mūsų kompanijos statomas tanklaivis, o taip pat – pirmasis mums laivas, kuris galės būti varomas ir vandeniliu. Pastarasis aspektas svariai prisidės dar labiau praplečiant „Baltic Workboats“ projektų portfolio, kuris šiuo metu pasižymi didele elektrinių laivų gausa. Norime pabrėžti mūsų kompanijos ir Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės bendradarbiavimo svarbą įgyvendinant šį projektą – sutelkdami savo ir partnerių patirtį, nestokojame užtikrintumo, kad šis modernus ir ekologiškas laivas svariai papildys Klaipėdos uosto laivyną“, – teigia „Baltic Workboats“ valdybos narys Jüri Taal.

Laivo statytojaui turi suprojektuoti ir pastatyti lijalinių vandenų, nuotekų, šlamo ir šiukšlių surinkimo laivą. Jame turės būti sumontuotos atliekų surinkimo talpos, taip pat lijalinių vandenų valymo įrenginys, kuriuo vandenys bus išvalyti ir kartu su nuotekomis perduodami į krante esančius miesto valymo įrenginius. Planuojama, kad laivas dirbs ištisą parą.

Tanklaivis, kurio ilgis 42 metrai, o plotis 10 metrų, galės surinkti 400 kubinių metrų skystų atliekų. Jame bus įdiegti du elektriniai varikliai, kuriuos elektros energija aprūpins 2000 kwh talpos akumuliatoriai ir laive sumontuota vandenilio kuro celių sistema. Laivas, priklausomai nuo darbų intensyvumo, galės būti eksploatuojamas Klaipėdos uoste iki 36 val. be papildomų energijos įkrovimų.

Bendra projekto vertė siekia 12 mln. 91 tūkst. Eur be PVM. Tikimasi, kad Klaipėdos uosto vandenyse laivas plaukios jau kitų metų pabaigoje.

Žymos: | | | | | | | |

Komentarai (3):

Atsakymai į “Pradėtas statyti pirmasis Lietuvoje vandeniliu ir elektra varomas laivas”: 3

  1. Vandenilis bus gamina.as iš geriamojo gelo vandens parašė:

    Tai yra nusikalstama veikla. VAndenili gali gaminti iš jūros vandens ir nuoteku. BEt Latakas su šaika manau vogs gela mūsų vandeni ir gamins kura
    Tai YRA NUSIKALTIMAS PRIEš LIETUVA IR LIETUVOS GAMTA.Neracionalus vandens resursu naudojimas. Voketija ir kt. Šalys uždraudė iš gelo vandens gaminti kura
    Leido Lietuvos šaika ir Estija

  2. Anglų kalba valstybinė? parašė:

    Tai reikia suprasti, kad lietuvių kalba nebe valstybinė? Užsakovas- valstybės valdoma įmonė, laivas statomas Lietuvoje, statytojas – Lietuvoje registruota įmonė. Lentelės- angliškos. Visiems gerai. Ar lietuviškai kalba tik mužikai?

  3. O parašė:

    kur bus užpildomas kuru? Vandenilio dar neturime

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Politika

Susisiekimo ministras lankysis Klaipėdoje ir Neringoje

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį dalyvaus didžiausios pasaulyje burlaivių regatos „The Tall Ships Races“, šiemet pirmą kartą startuosiančios Klaipėdos uoste, ...
2024-06-27
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Uosto direkcijai atsirado šansas atgauti du milijonus eurų 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) nusprendė grąžinti pirmai instancijai bylą, kurioje Uosto direkcija ginčija Centrinės projektų valdymo agentūros (CVPA) skirtą ...
2024-06-24
Skaityti daugiau

Spyglys

Uosto direkcija linksmai pasivažinės su „Audi A8“*

Ženkliai sumažėjusi krova vieninteliame Lietuvos jūrų uoste nesumažino jo direkcijos admirolų noro prabangos prekėms: neseniai įsigijo lengvąjį automobilį už 102 900 ...
2024-06-23
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This